Toyota AE86 - Автомобиль одержимость.
Полное название Beauman's SR20DET powered AE86
Этот автомобиль построил один австралиец. У семьи Джонсов это в крови. Строят абсолютно всё, от горячих хот-родов до дрифт каров.
Beauman Jones родился в шлеме и с бензином вместо крови. До своего 18 юбилея он построил 3 чисто американских авто, но затем Боман резко сменил курс, на смену американских авто пришли японочки,горячие японочки..
То, что вы видите здесь - переросло в настоящую одержимость.
Автомобиль одержимость под катом.
Потрясающий автомобиль. не правда ли?
Шикарные катки
а всего лишь 205/50/R15 ;)
А в этом что-то есть.
Великолепная фотография, аж мурашки по коже.
Произведение искусства, очень красиво.
Просто, и со вкусом)
Зато все сразу понятно, что, где? :)
Ну а теперь посмотрим на этого красавца в деле. Видео увы, нет.
И на последок...наверно потерял в бою :)
Фотограф - Очень хорошие фото у него.
Спасибо за внимание.
Кому интересен список доработок, он довольно не малый. У кого проблемы с инглишом, могу помочь)
Engine:
Sr20det S15
slight port and polish
new valves
Rocker stoppers
Big sump
Mircotec lt10s
Induction:
Hypertune inlet manifold 77mm throttle
S15 T28BB
Top mount manifold
38mm Tial wastegate and screamer
No name Intercooler
Suspension:
Greddy AE86 coilover kit
Nasiga rose jointed tie rods
tubular lower control arms (rose jointed)
Tubular castor rods (rosejointed)
26mm Front sway bar with rose jointed links
Adjustable trailing arms/ 4 link (rose jointed)
Rose jointed panhard rod
Whiteline 17mm rear sway bar adjustable
traction brackets
Bolt in roll cage
Cusco strut brace
AJPS harness bar/brace
weld in tubing in engine bay and spot weld
Fuel system:
57 Gallon foam filled fuel cell with sump wedge with twin -8 ports
twin 910 external fuel pumps running sepertae into twin -8 braided lines that run to the Hypertune fuel rail
Fuel rail is end to end feed (meaning each pump feeds one end of the rail) middle return into rising fuel regulator
725cc Injector Dynamics
-8 alloy inline fuel filters
Shit load of alloy fittings all de-anodized and polished by me.
Brakes:
Willwood T3 brakes (front)
R31 Skyline rear brakes (Rear)
Hydro handbrake running on its own master cylinder to its own calipers on the rear (therefore four cailpers up back)
Wheels:
15x10 -26 Superlights
Federal 205/50/15
Body:
Jblood drop Trueno bonnet
Uras front bar
Broken and pieced together sideskirts and rear bar (haggard as)
Origin Front guards
La Viva Hate Rear flares
La Viva Hate Hatch (Fibreglass)
Boot section cut out
Radiator support removed Tubular one made for it
Cooling:
Alloy radiator
Hypertune Swirl pot
Earls oil cooler (13 row)
Air ducting (alloy)
Interior:
Bride Zeta III seat (driver)
No name fixed back (passenger)
Two 4 point harness
Custom cluster set
Speco Taco
Some gauges
Drivetrain:
Hilux (G series) diff with 4:4 mini spool
1pc Tailshaft
Standard 6spd (waiting on Z32)
Extreme heavy duty clutch
Только авторизованные смотровчане имеют возможность добавлять комментарии.
Зарегистрируйтесь или войдите.