личный блог Stayer

-Best-of-the-Best-

...или самый быстрый GT-R на Tsukuba Circuit от японской конторы MSpeed



MSpeed GT-R
Weight: 1,180 kg
Power: 740 PS
Torque: 92 kgm with modified IHI turbines,
84 kgm with normal IHI versions

Engine
Nismo GT Block (RRR block)
Tomei Pistons
Tomei H-section con-rods
Tomei full counter crankshaft
Tomei oil pump
Tomei water pump
M-Speed custom engine mounts
M-Speed camshafts
Tomei cam gears
M-Speed head processing
(porting & polishing)
Tomei valvetrain
(valve/springs/lifters)
Tomei metal headgasket
9.2:1 compression ratio
M-Speed custom exhaust manifolds
M-Speed custom exhaust
manifold covers
M-Speed special version of A'PEXi AX53B60 turbines
M-Speed custom titanium front pipes
M-Speed custom titanium exhaust system
M-Speed custom aluminum airbox
M-Speed custom intake & intercooler piping kit
ARC custom intercooler
Nismo inlet plenum
ARC oil cooler
M-Speed dry-carbon cam cover
M-Speed aluminium radiator panel
Calsonic racing radiator
Nismo modified oil catch tank with additional M-Speed oil catcher
Racing fuel tank
Bosch Motorsport fuel pumps x two1,000cc/min injectors x six
Sard fuel pressure regulator
Relocated Billion power steering fluid reservoir
Okada Project ignition coils
Motec M800 ECU

Drivetrain
ATS triple-plate carbon clutch
Hollinger six-speed sequential transmission
M-speed transmission mounts
M-speed dry-carbon propeller shaft
ATS carbon front LSD
M-speed gearbox/differential coolers

Suspension
Quantum dampers and Hyperco springs
Custom double wishbone suspension layout

Brakes
Brembo Racing monoblock six-pot front calipers
Brembo Racing monoblock four-pot rear calipers
Brembo 380 mm floating discs (f), 328 mm (r)
Endless pads all around
Custom master cylinder stopper

Exterior
M-Speed full dry-carbon widebody kit, 2007 edition
M-Speed front bumper (dry carbon)
M-Speed front splitter (dry carbon)
M-Speed aero bonnet (dry carbon)
M-Speed front wide fenders (dry carbon)
M-Speed doors (dry carbon)
M-Speed side skirts (dry carbon)
M-Speed rear wide fenders (dry carbon)
M-Speed rear bumper (dry carbon)
M-Speed trunk lid (dry carbon)
M-Speed rear wing (dry carbon)
M-Speed side mirrors (dry carbon)
Acrylic windows all around
Marking Office Kura graphics/decals

Interior
Fully stripped out bare chassis
Spot welded and reinforced chassis
Welded-in racing rollcage with additional reinforcements and bracing
Recaro carbon-Kevlar racing buc- et seat fitted on custom mounts
Takata racing harness
Racetech racing steering wheel
M-Speed dashboard (dry carbon)
Custom center console with custom switch panel
Motec dash unit/data logger
Custom gearshift lever for Hollinger sequential
Dry-carbon inner door panels

Wheels
Volk Racing TE37 Magnesium singlE- bolt hub edition 11x18

Tires
Bridgestone Potenza RE-55S 265/35/18

Передние тормозаЗадние тормоза

А вот и сам батлл на Цукубе...

Вот это фото особенно порадовало=)))


Как обычно у меня это бывает...
"Лучше один раз увидеть, чем сто раз услышать..."


2006 год

MSpeed GT-R 34 Super Lap from Stayer on Vimeo.

11
6 November 2010 в 16:29
4706
9
9 комментариев:
SShark
#  SShark.TUNED   6 November 2010 в 16:42
Прикольный пепелац, читал о нем в "Тюнинге", но тут фоток поболее, чем у них
0
Stayer
#  Stayer.GC8   6 November 2010 в 16:50
А еще и видео есть=)))
Кстати позже добавлю видео с рекордным прохождением заветных 2,045 метров (именно такова дистанция Цукубы)...
0
SShark
#  SShark.TUNED   6 November 2010 в 16:58
Жду, кстати, у тебя не стоит бюджет доработок авто, а он составляет 150+ тысяч долларов, снова же, по версии "Тюнинга"
0
Stayer
#  Stayer.GC8  для SShark.TUNED   6 November 2010 в 17:12
Написать 150+ все равно что ничего написать=))))
0
SShark
#  SShark.TUNED  для Stayer.GC8   6 November 2010 в 17:13
Немного не понял =) Разверни...
0
Stayer
#  Stayer.GC8  для SShark.TUNED   6 November 2010 в 17:22
Авто которое едет по цукубе быстрее 57сек. априори (по Канту) стоит более 150 килобаксов...
Они эту цифру в журнале указали ради приличия))) Вроде как что-то написали)))
0
SShark
#  SShark.TUNED  для Stayer.GC8   6 November 2010 в 17:25
Аааа, терь въехал!
Сорри, незнаю стоймость доработок на авто для Тайм-Атакед... Пока (!!!) еще с этим не сталкивался =))) Как говорится все впереди
Спасибо за разъяснения =)
0
P1rate
#  P1rate   6 November 2010 в 20:53
... Он просто шикарен !!!
0
Shop4uk
#  Shop4uk   6 November 2010 в 21:34
журнальчик лежит где-то)) почитал, порадовался )))
как по мне так 150к должно хватить) не с нуля они же его строили и версия начальная не обычный скай =)) причём детали поменяные можно и продать :Р
0

Только авторизованные смотровчане имеют возможность добавлять комментарии.
Зарегистрируйтесь или войдите.

Выбор автоSuperb II 1 January 1970 в 04:00
4
Смотра USAСмотра в NY 1 January 1970 в 04:00
11
ПутешествияПермь Турция 1 January 1970 в 04:00
3
ПутешествияАбхазия 1 January 1970 в 04:00
29